Postani odgovoran za svako jutro!

Imate li osjećaj da Vam nekada dan prođe, a niste napravili ni polovicu stvari koje ste mislili da hoćete? Zapisujete li svoje ciljeve i planirate dan ili pustite da se stvari događaju same od sebe?

Koliko god da ste spontana osoba ili volite red i organiziran život, jutarnja rutina je nešto što će Vas odvesti baš tamo gdje želite biti. Iako svatko od nas ima nešto što zove svojom jutarnjom rutinom, neće nam svaka pomoći vratiti kontrolu nad životom.

Da bi nešto postalo rutinom, znači da moramo ponavljati takav obrazac ponašanja sve dok nam ne prijeđe u naviku. Dnevni ciljevi i planovi razlikuju se za svakoga od nas, pa tako i sami moramo pronaći ono što nam odgovara i što nam donosi željene rezultate.

Kakve god obaveze da imamo u danu i koliko god rano moramo ustati, važno je da uzmemo prvih sat vremena samo za sebe. Ako ranije ustanemo, imati ćemo vremena da se usredotočimo na one ciljeve koji su važni samo nama, prije nego što nam prođe dan, a da shvatimo da ništa nismo stigli napraviti za sebe. Kada steknemo jutarnju rutinu, to će promijeniti našu produktivnost i usredotočenost na rad.

Ako želimo uzeti svoj život pod svoju kontrolu, nikada ne smijemo isključiti ili odgoditi alarm. Za mnoge ljude ustajanje iz kreveta je nešto sasvim normalno i bude se svaki dan u isto vrijeme, dok za druge predstavlja veliki izazov. Koji god tip osobe bili, jutarnja rutina zahtijeva odricanje i radi veliku promjenu u našem životu.

Noćni san jedan je od najbitnijih stvari za našu produktivnost i trebali bi spavati 8h svaku noć kako bi mogli dati svoj maksimum u svemu što radimo. No, jednaku važnost ima i način buđenja. Ako ujutro isključimo ili odgodimo alarm, možemo izgubiti do 4h u danu. Kako?

Ljudi spavaju u ciklusima od 90 do 110 minuta i oni završavaju otprilike 2h prije nego što se probudimo i to je zapravo svojevrsna priprema organizma na buđenje. Kada čujemo alarm, organizam je u fazi buđenja i ako tada odgodimo alarm, prisiljavamo mozak da pokrene novi ciklus u trajanju od 90 do 110 minuta. Kada za 15 minuta opet čujemo alarm, mozak je u ciklusu spavanja i neće se moći probuditi, nego će trebati još 75 minuta da dovrši ono što smo započeli. To je razlog zašto se osjećamo toliko umorno kada ustanemo.

Ako smo tip osobe koji voli isključivati i odgađati alarm u nedogled, nužno je da sami sebe prisilimo na promjenu. Jedan od načina je da držimo mobitel dalje od svojeg kreveta, dovoljno daleko da moramo ustati da bi ga isključili. Ako i tada osjećamo poriv da odgodimo alarm i vratimo se u krevet, postoje super aplikacije koje će isključiti alarm tek kada riješimo određeni broj zadataka iz matematike. To je dovoljno da nas razbudi jer se moramo koncentrirati.

Kada se probudimo, bitno je da NE počnemo odmah čitati poruke ili čitati vijesti. Onoga trenutka kada pročitamo prvu poruku ili neku vijest iz medija, naš dan je otišao u nepovrat jer tada više prioritet nismo mi, nego drugi. A kada prestanemo biti prioritet, ne možemo učiniti ništa više za sebe.

Dakle, kada ustanemo iz kreveta i isključimo alarm, bilo bi poželjno da odemo u kupaonicu i na pravilan način započnemo dan. Kada obavljamo svoju jutarnju higijenu, možemo se usredotočiti na sebe i svoje ciljeve iz šire perspektive. To nije popis stvari koje trebamo napraviti, nego trenutak gdje sabiremo svoje misli i razmišljamo o nečemu što nam se možda ne da napraviti, ali je važno za nas i naše snove i ciljeve.

Ako nam je prva stvar koju ujutro konzumiramo kava, mala je vjerojatnost da ćemo učiniti bilo što. Iako nam se čini da razbuđuje, kava ujutro nas može samo dodatno dehidrirati, jer kroz noć i tako gubimo tekućinu iz tijela, pa bi je bilo potrebno nadoknaditi, a ne suprotno. Kao što je poznato, dehidracija dovodi od lošeg osjećaja, umora i ništa nam se ne da, tako da je pametan izbor ujutro popiti čašu vode i jesti prije nego što popijemo kavu.

Ako preskačemo doručak, velika je vjerojatnost da ne izgledamo kako želimo i da se ne osjećamo dobro, upravo iz razloga jer nam metabolizam ne radi kako treba, a to ima svoje posljedice.

Nakon toga, bitno je da ZAPIŠEMO svoje dnevne ciljeve i razloge zašto su nama bitni. Razlog zašto većina ljudi ne uspije obaviti ono što žele kroz dan, je to što samo u glavi postave ciljeve, a kada nešto mentalno zamislimo, već u sljedećem trenutku zaboravimo, posebno ako od nas traži neko odricanje. Ako rano ujutro, kada mislimo samo o sebi, razmislimo i stavimo na papir jednu od tri stvari i razloge zašto je nama bitno da tu stvar napravimo, vjerojatno ćemo to i napraviti.

Samim time što zapišemo svoje ciljeve, 42% je veća šansa da ćemo ih i ostvariti. Isto tako, ako ih imamo zapisano, podsjetiti ćemo ih se kroz dan.

Za ostvarenje naših svakodnevnih ciljeva, bitno je i zapisati i odrediti vrijeme kada ćemo ih obaviti. Ako sami ne odredimo vrijeme za stvari koje su nama bitne, živjeti ćemo u uvjerenju da nemamo vremena za sebe. Na primjer, ako imamo u planu trenirati, trebamo zapisati kada točno ćemo to napraviti u danu, jer će nam u suprotnom uvijek nešto biti važnije.

Pola sata prije nego što započne naš dan u vidu naših obaveza i svega što trebamo obaviti, presudno je za nas. Velika je vjerojatnost da ćemo početi raditi upravo ono što smo isplanirali jer smo si sami napravili plan i nećemo se željeti iznevjeriti.

Odlična stvar kod planiranja je da će nam vjerojatno ostati i vremena za odmor, jer ćemo ga i isplanirati. Vrlo važno je isplanirati i prestanak rada i vrijeme za odmor. Prema Parkinsonovom zakonu, rad se proširuje na sve ono vrijeme koje mu dozvolimo, tako da ako volimo puno raditi i sve odraditi u jednom danu, velika je vjerojatnost da ćemo zaspati odmah nakon posla i nećemo ostaviti vrijeme za odmor koji je nužan za naše mentalno zdravlje.

Ako odredimo vrijeme prestanka rada, dobiti ćemo dvije prednosti: bolje ćemo se usredotočiti na vrijeme kada radimo i biti ćemo produktivniji. Kada si stvorimo osjećaj hitnosti, veća je vjerojatnost da ćemo raditi u vremenu koje smo predvidjeli za to, jer ćemo znati da više nemamo vremena kasnije, jer smo za tada isplanirali nešto drugo.

Koja god bila naša jutarnja rutina, bitno je samo da nam pomogne u tome da preuzmemo kontrolu nad svojim danom. Uspješni ljudi uvijek se bude barem 2h prije nego što im dan zapravo počne, jer im je važno vrijeme za njih i njihove snove. Ako sami sebi ne isplaniramo vrijeme za sebe, vjerojatno ga nećemo ni imati!

Onoga trenutka kada pročitamo prvu poruku, prioritet će nam postati nešto drugo. Isto tako, ako se od ranoga jutra okružimo negativnim naslovima iz medija, koji nam uopće nisu potrebni, nesvjesno ćemo se programirati na loše i u tom slučaju ne možemo očekivati nešto dobro od svojega dana, a na kraju krajeva, i života!

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s